112

CD-Reclame op milieu-vriendelijke toer

Sylvia Klom (l) en Roel van Mierlo bij een van de nieuwe HP Latex-printers.
Sylvia Klom (l) en Roel van Mierlo bij een van de nieuwe HP Latex-printers.
Foto: Nieuws.nl

advertorial

CD-Reclame in Zevenaar gaat steeds meer over op de ‘groene toer’. Zo is bijvoorbeeld in 2021 de overstap gemaakt van Sulvent inkt naar Latex inkt, milieuvriendelijk en op waterbasis. Het succesvolle print & signingbedrijf levert diensten, variërend van autobelettering tot gevelreclame en het blinderen van ramen.

In april van dit jaar is het 38 jaar geleden dat CD-Reclame in Zevenaar van start ging. ‘En we zijn de afgelopen jaren meer en meer overgegaan op milieu-vriendelijke apparatuur in ons bedrijf’, zegt oprichter en eigenaar Roel van Mierlo.

De onderneming wekt de eigen energie op met zonne-panelen en wil straks ook de busjes electrisch laten rijden. ‘Klanten vragen vaak hoe milieu-vriendelijk we werken en het is dus belangrijk daar aandacht aan te besteden’, zegt Van Mierlo die twee nieuwe HP Latex-machines aanschafte. De nieuwe HP Latex-technologie houdt rekening met alle aspecten van milieuvriendelijk printen; van chemische processen en de kwaliteit van de binnenlucht tot productieprocessen en de levensduur van afdrukken. ‘Bovendien gaat het printen sneller en de kleuren zijn helderder’, legt Roel van Mierlo uit.

Signbrand

Vanwege de groei is verder besloten van de ontwerpafdeling een eigen tak te maken binnen het bedrijf. Bedrijfleidster Sylvia Klom toont trots het nieuwe logo van Signbrand (zie afbeelding hier onder) dat binnen CD-Reclame nu opereert als zelfstandige entiteit en zich richt op ontwerp, drukwerk en signing.

Klik op beeld voor vergroten.

Dat CD-Reclame uit zou groeien tot een bedrijf met aanzien in heel het land had Roel van Mierlo niet kunnen bevroeden toen hij in 1986 aan de Doesburgseweg 19 in Zevenaar begon. De in Wehl opgegroeide ondernemer, die in Nijmegen grafische vormgeving studeerde en een middenstandsopleiding afrondde, begon zijn werkzame leven als typograaf bij drukkerij Spaan in Zevenaar. ‘Maar drukwerk werd op een gegeven moment minder, bedrijven gingen het zelf doen en er was de opmars van de 4-kleuren copieermachines’, blikt Van Mierlo terug. Hij solliciteerde daarom als designer bij Tifra Design in Andelst, waar hij vijf jaar werkzaam was. Gaandeweg begon een bestaan als zelfstandige te lonken. ‘Aangezien er steeds meer vraag kwam naar reclame op auto’s, ontstond bij mij de gedachte om voor mezelf te beginnen’, zegt de Zevenaarder. ‘De overgang van drukwereld naar folie-wereld heeft daarbij een belangrijke rol gespeeld. Wat je met papier kunt, kan ook met folie’, aldus Van Mierlo.

Eigen beheer

En dus startte hij zijn eigen bedrijf, dat alles in eigen beheer doet; van ontwerp tot productie. Reclame wordt op maat gemaakt. Autobelettering is een belangrijke pijler binnen CD-Reclame. Maar met carwrapping is het ook mogelijk de auto volledig te laten inpakken met full colour prints, die passen bij de huisstijl van het betreffende bedrijf. De ontwerpers van het bedrijf denken mee en zorgen ervoor dat het wagenpark een prima uitstraling krijgt, passend bij de onderneming. Ook gevelreclame is een belangrijke tak binnen het bedrijf; van kunststofletters tot neonletters op lichtbakken. CD-Reclame verzorgt in alle gevallen zowel het model als de constructie.

XXX Kadertekst XXX
CD-Reclame
Doesburgseweg 19, Zevenaar
Website:
www.cd-reclame.nl
Telefoon: 0316-334050
Mail: [email protected]

 

 

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen