
Advertorial
Na 40 jaar doet Roel van Mierlo een stapje terug bij het door hem opgerichte CD-reclame. Zevenaarder Johnny Saalmink heeft het bedrijf gekocht. Hij is al vanaf 2016 in dienst bij het succesvolle print & signingbedrijf en dus een vertrouwd gezicht voor de buitenwacht.
Johnny Saalmink (38) is vanaf 1 december eigenaar van CD-Reclame. De Zevenaarder begon in 2016 op de ontwerp-afdeling, maar gaandeweg hield hij zich ook bezig met montage, planning en alle andere voorkomende werkzaamheden. De klanten van CD-reclame kennen hem. ‘Ik kom in een gespreid bedje’, zegt Saalmink die op dezelfde voet doorgaat als zijn voorganger en hooguit wat kleine aanpassingen doorvoert. ‘We kunnen nog wat stapjes maken met digitalisering en ik wil nog een efficiency-slag doorvoeren in de werkprocessen,’ zegt de kersverse ondernemer.
In gesprek
Anderhalf jaar geleden zijn Roel van Mierlo en Johnny Saalmink met elkaar het gesprek aangegaan. ‘Toen was ik 65 en ik vond het belangrijk om de opvolging goed geregeld te hebben’, legt Zevenaarder Van Mierlo uit. ‘Ik kan ook ziek worden en wat dan ?’. Roel van Mierlo heeft alle vertrouwen in zijn opvolger. ‘Ik blijf overigens 4 dagen per week hier werken en voor de klanten verandert er ogenschijnlijk ook niets. Geleidelijk aan wil ik wat afbouwen, maar voorlopig ga ik nog vol energie door. Dit is mijn passie’, legt Van Mierlo uit. En met passie praat hij ook over zijn kindje, waar ook wijlen zijn broer Cor 22 jaar voor heeft gewerkt.
Uitgegroeid tot bedrijf met aanzien in het land
Dat CD-Reclame uit zou groeien tot een bedrijf met aanzien in heel het land had Roel van Mierlo niet kunnen bevroeden toen hij in 1986 aan de Doesburgseweg 19 in Zevenaar begon. De in Wehl opgegroeide ondernemer, die in Nijmegen grafische vormgeving studeerde en een middenstandsopleiding afrondde, begon zijn werkzame leven als typograaf bij drukkerij Spaan in Zevenaar. ‘Maar drukwerk werd op een gegeven moment minder, bedrijven gingen het zelf doen en er was de opmars van de 4-kleuren copieermachines’, blikt Van Mierlo terug. Hij solliciteerde daarom als designer bij Tifra Design in Andelst, waar hij vijf jaar werkzaam was. Gaandeweg begon een bestaan als zelfstandige te lonken. ‘Aangezien er steeds meer vraag kwam naar reclame op auto’s, ontstond bij mij de gedachte om voor mezelf te beginnen en te gaan pionieren’, zegt hij. ‘De overgang van drukwereld naar folie-wereld heeft daarbij een belangrijke rol gespeeld. Wat je met papier kunt, kan ook met folie’, aldus Van Mierlo.
Eigen beheer
En dus startte hij zijn eigen bedrijf, dat alles in eigen beheer doet; van ontwerp tot productie. Reclame wordt op maat gemaakt. Autobelettering is een belangrijke pijler binnen CD-Reclame. ‘We waren een van de eerste hiermee in de regio en misschien zelfs wel in Nederland’, blikt Van Mierlo terug. Met carwrapping is het ook mogelijk de auto volledig te laten inpakken met full colour prints, die passen bij de huisstijl van het betreffende bedrijf. De ontwerpers van het bedrijf denken mee en zorgen ervoor dat het wagenpark een prima uitstraling krijgt, passend bij de onderneming.
Gevelreclame
Ook gevelreclame is een belangrijke tak binnen het bedrijf; van kunststofletters tot neonletters op lichtbakken of lichtbakken en verlichte doosletters. CD-Reclame verzorgt in alle gevallen zowel het model als de constructie. Voordelen om met dit bedrijf zaken te doen zijn: Alles onder één dak, 40 jaar ervaring, persoonlijk en heldere communicatie, korte levertijden, service, montage én onderhoud, een gepassioneerd team. Reclame word vaak tijdelijk ingezet voor diverse acties en er is regelmatig enige haast bij geboden. ‘Doordat wij 90 procent van onze producten in eigen huis produceren zijn wij in staat om snelle levertijden te realiseren indien dat gevraagd wordt’, besluit Johnny Saalmink.
Door voortdurend te investeren in kennis, machines en software kan CD-Reclame steeds meer uitdagingen aan en is in staat een zeer uitgebreid pakket aan te bieden. Hierdoor is het mogelijk om ook in de toekomst een belangrijke speler op gebied van binnen- en buiten reclame te blijven. CD-Reclame is een door SIBON Erkend Signbedrijf.
CD-Reclame
Doesburgseweg 19, Zevenaar
Website: www.cd-reclame.nl
Telefoon: 0316-334050
Mail: [email protected]
(foto: Roel van Mierlo (l) en zijn opvolger Johnny Saalmink)